Każdy przedsiębiorca doskonale wie, że jeśli chce się podnosić swoje przychody, a co za tym idzie, sprzedawać więcej produktów, koniecznie trzeba zaistnieć w świadomości klientów. W tym właśnie celu stosowane są różnego rodzaju reklamy i akcje marketingowe, które jak się okazuje, dzięki nowoczesnym technologią w postaci internetu, mogą przybierać bardzo ciekawe formy. Dobrym tego przykładem jest email marketing. Czym jest taka forma reklamy, a także jakie ma konkretnie zalety?
Czym jest email marketing?
Choć mało który konsument słyszał to pojęcie, to prawdopodobnie każdy się z nim zetknął w praktyce. Jak się bowiem okazuje, email marketing to jedna z wielu form marketingu bezpośredniego, wykorzystująca do kontaktu z klientem, pocztę elektroniczną. Innymi słowy, są to maila o określonej treści, wysyłane do klientów na ich adresy elektroniczne.
Jakie jest cel email marketingu? Oczywiście zbudowanie, a także podtrzymanie relacji z klientem, co ma na celu zwiększenie sprzedaży, a tym samym przychodów firmy. Jak to można wszystko osiągnąć? Możliwości jest naprawdę wiele, ponieważ wysyłane do klientów wiadomości mogą przyjmować naprawdę różne postacie. Przede wszystkim wspomnieć tu trzeba o newsletterach, czyli o mailach informujących klientów o nowościach np. w prowadzonych przez firmę sklepie internetowym. Oprócz tego dużą popularnością wśród przedsiębiorców cieszą się także zaproszenia na różnego rodzaju wydarzenia np. na koncerty, spotkania czy też prezentacje. Co więcej, w takich mailach znaleźć się mogą także wiadomości okolicznościowe, czyli np. życzenia urodzinowe wraz z kuponem rabatowym, czy też po prostu mail z informacją o przeprowadzanych kampaniach marketingowych.
Jakie są najważniejsze zalety email marketingu?
Warto się jednak w tym miejscu zastanowić nad tym, z jakiego powodu warto stosować takiego typu akcje marketingowe. Jakie są konkretne zalety, które towarzyszą email marketingowi i czy faktycznie warto takie działania podejmować?
Zdecydowanie największą zaletą tworzenia takich wiadomości email do klientów, jest ich niewielki koszt. Nie trzeba w tym wypadku kręcić materiałów reklamowych, zatrudniać aktorów, czy też scenarzystów, lub też opłacać przestrzeni reklamowej np. na billboardach.
Kolejną ogromnie ważną zaletą takich wiadomości, jest ich bardzo szybki czas dotarcia do klienta. Nie trzeba czekać, aż klient zauważy reklamę na ulicy czy też w telewizji. Od razu jak tylko otworzy pocztę, zobaczy naszą wiadomość, a co więcej, często sam telefon przypomni klientowi, że właśnie dostał maila. Czas dotarcia jest więc niezwykle krótki.
Na koniec warto jeszcze wspomnieć o tym, że takie wiadomości dają możliwość w bardzo skuteczny sposób mierzenia ich efektów oddziaływania. Nie tylko możliwe jest otrzymanie informacji, ile z wysłanych wiadomości zostało otwartych, lecz również to, ilu użytkowników kliknęło odnośniki zawarte w wiadomość, a także co oczywiste, jak wystałe wiadomości wpłynęły na sprzedaż. Pozwoli to nie tylko lepiej dopasować formę wiadomości, lecz również ich treść pod konkretnych odbiorców. Należy jednak posiadać odpowiednią wiedzę, by prowadzić tego typu akcje – dlatego też lepiej zainwestować w email server od profesjonalistów taki jak np. emaillabs.io/
Artykuł powstał we współpracy z firmą emaillabs