Email marketing jest bardzo niedocenianą przez przedsiębiorców formą marketingu bezpośredniego. Warto wiedzieć, że omawiane rozwiązanie może przynieść firmie ogromne korzyści bez względu na jej wielkość. Dlaczego warto postawić na dobry program mailingowy?
Możliwość personalizacji wiadomości
Przedsiębiorcom bardzo często wydaje się, że e-maile są traktowane przez odbiorców, jako niechciane wiadomości. Wystarczy zastosować personalizację. Wtedy każda wiadomość będzie właściwie przygotowana do określonego subskrybenta. Obecnie wszystkie e-maile nie muszą wyglądać identycznie. Oczywiście nadal bardzo duża liczba użytkowników porównuje omawiany email marketing do ulotek otrzymywanych w trakcie spaceru. Koniecznie trzeba jednak zaznaczyć, że wszystkie ulotki są takie same. Nie wyróżniają się żadnymi szczegółami. Z kolei wiadomości reklamowe w formie e-mailów są interaktywne. Program mailingowy pozwala na umieszczenie w e-mailach odnośników prowadzących do określonej części serwisu czy ciekawych animacji. Ponadto w wiadomości może znajdować się imię konkretnego odbiorcy. Odbiorca w ten prosty sposób poczuje się wyróżniony.
Efekty e-mail marketingu można bardzo łatwo zmierzyć
Jest to kolejny bardzo istotny atut omawianego rozwiązania. Przedsiębiorca może bowiem stosunkowo szybko zmierzyć efekty kampanii reklamowej. Możliwe jest sprawdzenie nie tylko liczby wysłanych wiadomości, ale również ile dokładnie zostało odczytanych przez odbiorców. W bardzo łatwy sposób można również zweryfikować, czy dana osoba kliknęła w link umieszczony we wiadomości. Dzięki wszystkim wymienionym danym firma będzie mogła ocenić efektywność poszczególnych kampanii reklamowych. Kolejne będzie można przygotować w taki sposób, by wyniki zostały poprawione.
Niska cena oraz bardzo szybki czas dotarcia do klientów
Jest to świetna opcja dla przedsiębiorstw, które nie chcą jeszcze inwestować większych kwot pieniężnych w reklamę. Warto wiedzieć, że przy wysłaniu bardzo dużej liczby e-maili, cena za jedną wiadomość będzie wynosiła około 1 grosza. Koniecznie trzeba także podkreślić, że wiadomości dotrą do odbiorców w błyskawicznym tempie. Jest to bardzo istotne przede wszystkim wtedy, gdy firmie zależy na szybkim poinformowaniu swoich klientów o kończącej się promocji na określony produkt.
Możliwość budowania relacji
Firmy powinny skupić się na zdobywaniu nowych subskrybentów. Świetnym rozwiązaniem będzie zachęcenie do zapisania się na newsletter. Można zaoferować rabat na pierwszy dokonany zakup. Oczywiście nie można się poddawać, gdy potencjalny klient nie zdecyduje się na zostawienie e-maila. Warto kontynuować wspomnianą strategią. Świetnym rozwiązaniem będzie zaoferowanie bonu do określonej kwoty. Godny uwagi jest fakt, że e-maile transakcyjne są nawet osiem razy częściej otwierane w porównaniu do innych tego typu e-maili.
W newsletterze można zachęcić odbiorcę do kolejnego zakupu. Dzięki e-mail marketingowi oferowanemu przez np. firmę Sare: https://sare.pl/e-mail-marketing/ możliwe jest przeprowadzenie klienta przez całą ścieżkę zakupową. Rekomendowane jest zbudowanie komunikacji z subskrybentami. Będą wtedy oczekiwać kolejnej wiadomości.
Artykuł powstał we współpracy z firmą sare.pl